“UNESCO DÜNYA MİRASI ANKARA GEZİLERİ” BAŞLADI

CHP 16.06.2024 13:24:13 0

UNESCO tarafından Dünya Miras Listesi’ne alınan Gordion Antik Kenti ve Arslanhane Camisi’nin yakından tanınmasını için düzenlenen “UNESCO Dünya Miras Gezileri” başladı.

Ankara Büyükşehir Belediyesi kent tarihini tanıtmak ve turizmi canlandırmak için ücretsiz olarak düzenlediği gezilerini çeşitlendirerek sürdürüyor.

Başkentlilerin Ulus tarihine ışık tutan Ankara Kalesi, Roma Tiyatrosu ve Arkeopark’ı daha yakından tanıması için “Ankara Miras Şantiye Gezileri’” düzenleyen Büyükşehir Belediyesi, şimdi de Gordion Antik Kenti ve Arslanhane Camisi için ‘UNESCO Dünya Miras Gezileri’ni başlattı.

UZMAN REHBERLER EŞLİĞİNDE ÜCRETSİZ OLARAK DÜZENLENİYOR

Kültür ve Sosyal İşler Daire Başkanlığı tarafından UNESCO Dünya Miras Listesi’ne alınan Gordion Antik Kenti ve Arslanhane Camisi’nin yakından tanınması için düzenlediği gezinin ilk gününe vatandaşlar yoğun ilgi gösterdi. Uzman rehberler eşliğinde ücretsiz olarak düzenlenen geziye katılan Başkentliler tarihi yapılar hakkında merak ettiklerini de sorma fırsatı buldu.

Hiçbir ücret ödemeden bu tarihi ve kültürel etkinliğe katılmak isteyen vatandaşlar ayrıntılı bilgi için “(0312) 507 37 80” numaralı telefonu arayabilirler.

“VATANDAŞLARDAN GEZİYE CİDDİ BİR TALEP GELDİ”

Başkent tarihinin önemli simgelerini tanıtmak için düzenlenen geziye vatandaşların yoğun ilgi gösterdiğini dile getiren Kültür ve Sosyal İşler Dairesi Kültür ve Turizm Şube Müdürü Alp Aykut Çıngır UNESCO Dünya Mirası Ankara Gezileri ile ilgili olarak şu bilgileri verdi:

UNESCO 1923 yılında Dünya Mirası Listesine Ankara’dan iki bölgeyi aldı biri Ulus’ta Arslanhane Camisi diğer adıyla da Ahi Şerafettin Camisi. Vatandaşlarımızla buraya geldik.  Uzman rehberler eşliğinde burayı gezdiriyoruz ve tanıtıyoruz. Buradan sonra ise Dünya Miras Listesi’nde yer alan Polatlı’daki Gordion Antik Kenti’ne gideceğiz. Vatandaşlardan geziye ciddi bir talep gelmişti. Ankara Büyükşehir Belediyesi olarak hem kent tarihi hem de kültürünü tanıtmak adına biz de bu gezilere başladık.

BÜYÜKŞEHİRE TEŞEKKÜR

Başkent tarihine ışık tutan simgeleri tanıtmak için düzenlenen geziye katılan ve merak ettiği konuları uzman rehberlere soran vatandaşlar Ankara Büyükşehir Belediyesine teşekkür ederken düşüncelerini şu sözlerle dile getirdi:

-Müşide Esmek: “Ankara Büyükşehir Belediyesi ekonomik ve sosyal konularda çok şey yapıyor. Bu tarz kıültürel gezilerin de olmasının çok kıymetli olduğunu düşünüyorum. Çünkü 40 yıldır Ankara’da yaşıyoruz ve farkında değiliz, bizim de perspektifimiz genişliyor ve farkındalığımız artıyor. Çok teşekkür ediyorum.”

-Hatice Bağcı: “Ankara’da oturmama rağmen Arslanhane Camisi’ne ilk defa geldim ve burada uzman rehberlere merak ettiğim bütün soruları sorma fırsatı buldum.”

-Nuran Süzer: “Arslanhane’ye düzenlenen gezi benim için çok faydalı geçti. Uzman rehberler bizi aydınlattı. Bilmediğimiz konular hakkında bilgi verdi. Geziye katıldığım için çok mutluyum.

Ankara,Ankara Belediyesi

BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ’NDEN ÇANAKKALE’YE DESTEK

Çarşı Pazar Projesi Yenimahalle’de Başladı

Tarsus Doğa Parkı Yeni Üyelerine Kavuştu

Buca'da yangın riskine karşı kosa önlemi

Üretici pazarlarıyla hem çiftçi hem Nilüferli kazanıyor